מה ההורים צריכים לדעת על החלומות של ילדיהם

החלום של הילד קשור לחיי הערות שלו ולעולמו הפנימי, כאשר ילד מספר לכם את חלומו הוא מספר את הסיפור האמיתי והעמוק ביותר שלו, דרך החלום תוכלו לשמוע מהילד שלכם מה הוא רוצה, ממה הוא מפחד ומה עובר עליו כאשר אתם רחוקים ממנו, דרך החלום הוא ישתף אתכם בסודותיו. מומחים בתחום טוענים שהחלומות של הילדים תלויים בפעילות שלהם לפני שינה. אם תספרו להם סיפורים לילדים נחמדים יש כל הסיכויים שיהיו להם חלומות ברוח הסיפור ששמע.
התחילו בכך שמדי פעם תקדישו לילד שלכם זמן בבוקר, שאלו אותו איך ישנת? עודדו אותו לספר על חלומותיו, שאלו אותו איך הוא מרגיש לגבי החלום (במידה ונראה לכם כי החלום הוא חלום רגשי) אך אל תבטלו את חלומותיו ואל תשללו אותם. כאשר מבוגר אומר לילד, זה רק חלום, הוא מבטל את חווית החלום של הילד.


לא משנה מה הם אמונותינו אודות עולם החלומות, כממשי או חסר ממשות לחלוטין, עדיין חווית החלום של הילד היא אמיתית. אמרו לילד 'חלמת חלום' ואפשרו לו לשתף. הימנעו מלתת פרשנויות ופתרונות חד משמעיים ושימו את הדגש על ההקשבה. בשלב זה אתם יכולים לשתף מנסיונכם ולהביע את דעתכם תוך כך שאתם מדגישים שזו הדיעה שלכם. היו מעורבים, השתתפו עם הילד בהתבוננות בחלומו, אך שימו לב שאינכם עושים את תהליך ההתבוננות במקומו.
העולם של החלום הוא עולם מסומל ולרוב אינו ליניארי או הגיוני (מהיותו פעילות של ההמיספרה הימנית של המח). רוב הסמלים הם אישיים, ופרשנות חיצונית ממקור שהילד סומך עליו עלולה לגרום לילד לסמוך פחות על חוויותו האישית ועל הבנותיו, לא כל ילד יתנגד לפרשנות של הוריו גם אם חוויתו שונה.

על ההורים לשים לב לא לחקור את הילד אודות חלומותיו, אלא לתת לו מרחב לספר ולשתף, החלום הוא של הילד ולא שלכם, אל תלחצו ואל תתעקשו, החלום הוא חוויה פרטית. היו ערים לגבולותיו של הילד וכבדו אותם.
אל תשתפו אנשים אחרים בחלומות של הילד ללא אישורו – אמרו לילד שאתם שומרים על הסודיות של חלומותיו ועשו כן.
במידה והנכם מתרגלים, המנעו מלחשוף את ילדיכם לעולם החלימה המתקדם, ילדים צעירים אינם בשלים לפרקטיקות מתקדמות.

מספר הגולשים שצפו בעמוד זה: 3,644
דירוג העמוד 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (תהיה הראשון לדרג עמוד זה)
Loading...

מידע נוסף על חלומות - פירוש חלומות

נגישות