לחלום חלומות פז

השינה והחלום הם מצבים רבי עצמה שאפשר לעשות ולחוות  בהם כל דבר. למעשה המגבלות היחידות הקיימות בזמן החלום הם מגבלת התודעה על עצמה. מצבים אלו מאפשרים לכל אחד לחדור אל הרבדים העמוקים של כוחות הנפש שלו ולעבור ממצב לא רצוני של השינה והחלום אל צורת התנהגות גבוהה יותר – ההתנהגות הרצונית, שבאה לידי ביטוי  גם בחלימה הפעילה ובשינה המודעת. החלום והשינה הם מצבי ביניים של התודעה אשר פיתוח מודעות יציבה בהם מועתקת אל זמן העירות. הייחוד בתרגול זה הוא שהדרכת החלימה מלווה את התפתחות אישית באופן כזה שהאדם הוא המורה של עצמו ובכך גדלה העוצמה האישית של המתרגל.

כולנו חולמים, לכן זהו כלי שכולם יכולים להשתמש בו על ידי כך שנזכור  את החלומות, נבין את סימני החלום האישיים שלנו ונפעל באופן מודע בחלומותינו. חלומות הלילה קשורים לחלומות האישיים שלנו ולרצונות שלנו, הרגע הראשון בו אדם חווה חלום מודע נותן תחושה של פלא והתלהבות הדומה לתחושה של אדם ברגע בו הוא מגשים משאלה. על ידי החלימה המודעת אנחנו יכולים ליצור בהירות בחיים שלנו, לפתח את היצירתיות, להבין חלומות שחוזרים אלינו שוב ושוב ולהתמודד עם חלומות 'מעמתים'. החלום גם מאפשר לנו לראות את המציאות ברבדים הנסתרים שלה ואת מה שרחוק או סמוי מן העין.

השינה והחלום מאפשרים לכל אחד לחדור אל הרבדים העמוקים של כוחות הנפש שלו. ולעבור ממצב לא רצוני של השינה והחלום אל צורת התנהגות גבוהה יותר – ההתנהגות הרצונית, שבאה לידי ביטוי  גם בחלימה הפעילה ובשינה המודעת .

על ידי כך שהאדם מזהה את עצמו כישן וחולם הוא עושה קפיצה תודעתית ראשונה, המכונה שלב הלכידה. בשלב הבא, שלב התמרון עליו להיות בעל עצמה מספיקה להחזיק במצב מודעות זה מבלי לאבד לגמרי את נוכחותו בזמן החלום ומבלי שתמונת החלום הדינאמית תגרום לו "לשכחה עצמית", על ידי מצב זה המתרגל מגדיל את כוחו האישי. לאחר מכן בשלב ההרגעה המתרגל מצוי כעד בתוך חלומו, הוא מסוגל לעגן את עצמו במרחב החלום, לבטא רצון ולהפעיל כוונה, כאשר החלום מהווה אבן בוחן ליכולתיו החדשות. כאשר המתרגל ביסס את כוחו בשלב זה הוא יוכל לעבור לשלב נוסף, המכונה שלב הגילוי, בשלב זה המתרגל יחוש כי השינה והחלום הם מצבים רבי עצמה המאפשרים לעשות ולחוות כמעט כל דבר. וכי המגבלות היחידות הקיימות בזמן החלום הם מגבלת התודעה על עצמה.

מספר הגולשים שצפו בעמוד זה: 3,892
דירוג העמוד 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (תהיה הראשון לדרג עמוד זה)
Loading...

נגישות