טיפול בסיוטי לילה של ילדים

כפי שאנו המבוגרים חווים לפעמים סיוטים בזמן השינה גם הילדים יכולים לחלום דברים לא הכי נעמים ולהתעורר בוכים. יש דברים חשובים שהורים צריכים לדעת על סיוטי לילה של ילדים.
קודם כל זכרו כי סיוטי לילה לא תמיד מעידים על קושי רגשי, לעיתים הסיוטים עלולים להתרחש בזמן מחלה של הילד, כאשר הילד ישן על בטן מלאה (במזון “כבד”) וכאשר החדר אינו מאוורר. חלומות הן לא בדיחות לילדים וצריך להתייחס אליהם ברצינות.

כאשר הילד מתעורר מתוך “חלום רע", פשוט היו נוכחים. היענו לקריאתו של הילד, שבו לידו והרגיעו אותו, הקשיבו לו והגיבו ברגישות לסיפורו. בדקו ביניכם לבין עצמכם האם הילד עבר שינוי שמעיק עליו, האם הוא חווה מתח בבית, בגן או בבית הספר. בדקו כיצד אתם יכולים להקל עליו בנושאים הללו. שימו לב אם ישנן תופעות נוספות כגון הסתגרות או הרטבות לילה אשר עשויים להצביע על מצוקה רגשית חמורה. כאשר הסיוטים נובעים ממצב טראומטי שעבר הילד הם מהווים שלב בריא בהתמודדות עם הטראומה, במידה והסיוטים נמשכים לאורך זמן ללא הקלה, כדאי לפנות להתייעצות עם איש מקצוע.

דברו עם הילד על החלום והעלו איתו פתרונות יצירתיים להתמודדות עם המצבים שמפחידים אותו. הפכו את החלום למשחקי תפקידים בהשתתפותכם והציעו לילד לצייר את החלום.
ויותר מכל, למדו את ילדיכם כי הכח בחלומו הוא תמיד שלו ולא של דמויות ומצבי החלום.

מספר הגולשים שצפו בעמוד זה: 3,787
דירוג העמוד 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (תהיה הראשון לדרג עמוד זה)
Loading...

מידע נוסף על חלומות - פירוש חלומות

נגישות