איזה חלומות יש לילדים?

בדרך כלל הילדים חולמים על הגשמת משאלות ופחדים, חוויות של ריחוף ותעופה. התייחסות לסיפורי אגדות, גבורה והרפתקאות, פעמים רבות ילדים יתקלו בדמיות חלום בדיוניות כמו פיות ומפלצות שבדרך כלל יזנחו בגילאים מבוגרים יותר ( אך עשויות להישאר דומיננטיות במבוגרים הקשורים לעיסוקים בתחום הבדיון והדמיון כמו משחקי די.אן.די) הילדים גם יחלמו על הפעילויות בגן ובבית הספר ועל מצבים שקורים בבית ,הם יושפעו מאוד ממראות ויזואליים כמו סרטים, ומחשיפה למקומות ואנשים חדשים. בנוסף לכך, החלומות  של ילדים מאוד מושפעים ממצבים אשר מערערים את ביטחונם, כגון מריבות בין ההורים פרידה, ומתחים בבית. מומחים בתחום טוענים שאם הילד לדוגמה רוצה ללמוד לצייר ועכל היום עסוק בזה, גם בלילה יהיו לו חלומות קשורים לזה.

על מה הם חולמים בגילאים השונים

אם לא ידעתם, על פי מחקרים מדעיים חדשים, יש הוכחות שהחלומות מתחילים כבר אצל עוברים בעיקר בשליש האחרון של ההריון.
בגילאי שנתיים – שלוש הילדים מייחסים את החלומות לעולם חיצוני ומייחסים לחלום ממשות רבה, השפה המוגבלת שלהם אינה מאפשרת להם לחשוף את מלוא תמונת החלום. בדרך כלל חלומותיהם יכילו מצבים ותמונות מחיי היום יום דרך סמלים המוכרים להם היטב. בגילאים אלו הילדים מייחסים את החלום לעצימת עיניים ולא תמיד לשינה.

בגילאי ארבע – חמש מתחילים חלומות קונפליקט, השלכה של רגש על דמויות אחרות בחלום, חלומות על עולם האגדות ועל בעלי חיים.
בגילאי חמש עד שבע מתחילה להיות גישה יותר עצמאית בחלום, החלום מקבל קו יותר סיפורי ויופיעו יותר מצבי תנועה וריחוף, בגילאים הללו ילדים גם ייצרו הפרדה בין חלום למציאות ערה (אך הגבול עדיין דק).
בגילאי שבע עד תשע מופיעים חלומות עם עלילה מגובשת וחלומות בעלי הקשרים מציאותיים, והחלומות יכילו יותר מידע ממעגלים רחוקים יותר. בדרך כלל זה יהיה הגיל שבו הילדים יתחילו להתעמת בחלומות וישיבו מלחמה, באופן כללי יופיעו יותר חלומות מפחידים.
בגילאי עשר עד שלוש עשרה האלמנטים הגופניים והחברתיים מופיעים כמוטיבים מרכזיים בחלומות.

מספר הגולשים שצפו בעמוד זה: 4,369
דירוג העמוד 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 StarsLoading...

מידע נוסף על חלומות - פירוש חלומות

נגישות